Friday, September 6, 2013

plastik kapaklarla örme şekiller

Selam sevgili web sitesi okurlarimiz. Simdiki yayinimiz plastik kapaklarla örme şekiller.















































Duygu Yüklü Kutular



Gönderen 


Günaydın;

Çok sevdim bu kutuları.


Folkart metalik şampanya ile boyadım, peçete dekupajı üzerine el boyamalar, boncuk boyalar ekledim, kurdele, fırfır ile süsledim.


Peki bu ahşap kutular ne için kullanılacaklar dersiniz?



plastik kapaklarla orme sekiller 1


Takı / toka kutusu mu olacaklar?




plastik kapaklarla orme sekiller 2


Yoksa dikiş malzemelerini toparlamak için mi yapıldılar?


plastik kapaklarla orme sekiller 3


Mendil, sabun kutusu mu olacaklar yoksa?

Yada düğme, boncuk kutusu? 


plastik kapaklarla orme sekiller 4


Yok hiçbiri değil. 


En anlamlı şekilde kullanılacak bu kutular. Bayramda içlerine el yapımı çukulatalar konulup aile büyüklerimize hediye edilecekler.   


Yaklaşan bayramın tüm güzellikleri de beraberinde getirmesini dilerim. 
Sevgilerimle. 







Hobilik:)



Gönderen Elisi Defteri


Günaydın;

Sizi, hobi malzemelerimin yeni düzenleyicisi "Hobilik" ile tanıştırayım; 


plastik kapaklarla orme sekiller 5


 Bu arada, yeniyıl temasını da özlediğimi farkettim. Ne hoş bir temadır o değil mi?:)


plastik kapaklarla orme sekiller 6


Oldukça işime yarayacak bir obje oldu bu. Salon vitriniyken oturma odasına "elişi kitaplığı" olarak terfi eden dolapta duracak.(Evet terfi etmiş sayılır, salondaki abidik gubidik çanak çömlek yerine güzelim elişi arşivini derliyor şimdi:))


plastik kapaklarla orme sekiller 7


Vitrinin değişim hikayesi de buradaydı. (belki bakmak istersiniz:)

Hepinize sevgiler, tabiiki en kocamanından:)



Ahşap Ekmeklik;



plastik kapaklarla orme sekiller 8



plastik kapaklarla orme sekiller 9



plastik kapaklarla orme sekiller 10



İmaj Değiştiren Vitrin:)



Gönderen Elisi Defteri




Günaydın;


Artık papucu dama atılan salon takımımızın  vitrini, imaj değiştirerek oturma odasına transfer oldu:)
Yeni majımız bu;


plastik kapaklarla orme sekiller 11


Önceki görüntümüz de bu;





plastik kapaklarla orme sekiller 12


Boyamasını daha önce burada anlattığım şekilde yaptım;


plastik kapaklarla orme sekiller 13


Pencerelerini dantel kumaşla ve kumaş fiyonkla süsledim. Kumaşların alt ve üstüne ve pencere içlerine cırt cırt ekleyerek   sökülüp yıkanabilecek şekilde hazırladım. 


plastik kapaklarla orme sekiller 14


Çekmecedeki desenleri artebella ipek transfer şablonuyla (artebella sitesinde anlatıldığı şekilde) yaptım;


plastik kapaklarla orme sekiller 15


Önceki halinden bayağı farklı bir görüntüsü oldu;

Değişiklik iyi geldi, bana da ona da:))


plastik kapaklarla orme sekiller 16


Çok mutlu, bol güneşli (ama biraz da serin:), güzel bir haftanız olsun.

Kocaman sevgiler..


Denizci Teması



Gönderen Elisi Defteri



Geçenlerde oğlumuzun bebeklik/çocukluk dönemine ait oda takımını değiştirip genç odası haline getirdik. Oda aksesuarlarını da oğlumla beraber hazırladık. Odasını denizci temalı seçtiği için tüm aksesuarlar da aynı temalı oldu. 


Bu hazine sandığımız:)))






plastik kapaklarla orme sekiller 17





plastik kapaklarla orme sekiller 18




Bu babaannemizin kullanmadığı eski bir taburesiydi, artık oğlumun oldu;



plastik kapaklarla orme sekiller 19




Diğer hazine sandığımız (ne çok hazinemiz varmış:))


Bu sandıkta peçete kullandık; 







plastik kapaklarla orme sekiller 20




Kalemlik ve ıvır-zıvırlığımız;



plastik kapaklarla orme sekiller 21





plastik kapaklarla orme sekiller 22




Hazır köpük straforu boyayarak yaptığımız kapı/duvar süsümüz;







plastik kapaklarla orme sekiller 23




Bu da dergiliğimiz;






plastik kapaklarla orme sekiller 24




Bunlar da yine ıvır zıvır, kalemlik olarak kullanılmak üzere boyayıp peçetelediğimiz teneke konserve kutularımız;







plastik kapaklarla orme sekiller 25




plastik kapaklarla orme sekiller 26




Hamur kabartma yaptığım resimleri google görsellerden (anchor, lifebuoy, ship's rudder kelimeleri ile) sorgulayarak buldum. Çok çeşitli görseller çıkıyor. Oğlumun seçtiği görselleri kullandık.


Kullandığımız peçeteler ise peçete.org adresinden.


Oğlum pek sevdi yeni odasını.


Darısı kızımın başına:)


Sevgilerimle...



Mobilya&Aksesuar Boyamaya Devam;



Gönderen Elisi Defteri


Bu kez de bir konsol ve ona uygun bir resim çerçevesi boyadım;

Bu konsolumuz; 


plastik kapaklarla orme sekiller 27


Bu da resim çerçevemiz;

(İçindekiler de minik kuzucuklarımız:))


plastik kapaklarla orme sekiller 28


Boyanmadan önceki ilk halleri böyle idi;


plastik kapaklarla orme sekiller 29



plastik kapaklarla orme sekiller 30



Daha önce burada anlattığım şekilde yaptım, sadece kullandığım renkler farklı. (Kullandığım malzemeler; alt zemin folk art 987 wicker white, üstüne kullandığım yeşil kendi karışımım olan bir yağ yeşili, plaid folkart parlak su bazlı vernik, folkart plaid glazing medium 991, cadence parlak yüzey astarı, sert kıllı eskitme fırçası, sünger zımpara.) Zımparalama işlemini normal ahşap boyama yaparken objeyi nasıl zımparalıyorsak o şekilde yapıyorum, burada amaç mobilyanın mevcut cilasını bir parça yok edebilmek ki boyamızı tutabilsin. (Yoksa mobilyanın ahşabı görünene kadar zımparalamanın imkanı da yok, gereği de). 






plastik kapaklarla orme sekiller 31






Üzerindeki deseni alt zeminde kullandığım kırık beyaz boya ile artebella kolay transfer şablonlarını kullanarak yaptım. (Nasıl yapıldığı artebella sitesinde anlatılıyor)


Kenarlardaki de ince gupür dantel.






plastik kapaklarla orme sekiller 32






Sanki biraz mumla eskitilmiş gibi bir havası oldu. (Ya da bana öyle geliyor:))






plastik kapaklarla orme sekiller 33







plastik kapaklarla orme sekiller 34

Sevgilerimle..



Kuşlu pano



Gönderen Elisi Defteri



Ben de kuşlu birşeyler yapayım dedim:)






plastik kapaklarla orme sekiller 35


Minik yastıkcıkları tekstil dekupajı ile yaptım, 


plastik kapaklarla orme sekiller 36



plastik kapaklarla orme sekiller 37


Kullandığım peçete budur (porland'dan);


plastik kapaklarla orme sekiller 38


Kocaman sevgiler.


Gökkuşağı Gazetelik / Dergilik



Gönderen Elisi Defteri



Kocaman günaydınlar hepinize....


Bu objeyi biçimi çok hoşuma gittiği için almıştım. Lakin boyaması bir hayli müşkül olduğundan, bir daha zinhar bu nesneden boyamayacağım. (Bu aralar fazla mı dizi seyrediyorum nedir?:)))







plastik kapaklarla orme sekiller 39


Objenin ismini oğlum koydu. Üst tarafını degrade çizgili boyamaya çalıştım;





plastik kapaklarla orme sekiller 40

Alt kısım el boyaması+stencil;


plastik kapaklarla orme sekiller 41

Gümüşlüğüme de pek bir uydu:))) O da bir sonraki postta:)





plastik kapaklarla orme sekiller 42

Kocaman sevgiler...





Mobilya Boyamacılık:)



Gönderen Elisi Defteri



Ahşap boyama olayına girdikten sonra evdeki mobilyalar bile insanın gözüne batıyor. 


Portmantomu boyadıktan sonra gümüşlüğüm  "beni de boya" diye bağırmaya başlamıştı, kıramadım onu:)


Bu boyanmış halimiz;






plastik kapaklarla orme sekiller 43






İlk hali buydu;


Bu da hoş ama sıradan gelmeye başlamıştı, yada bıkmıştım, artık ne denirse:)






plastik kapaklarla orme sekiller 44






Aslında değişime içinden başladım. Adı "gümüşlük" ama gümüşleri boşalttım ve içini tamamen kendi yaptığım cicilerle doldurdum.






plastik kapaklarla orme sekiller 45






Yapılışı burada  anlattığım şekilde oldu. Sadece renkler farklı (yeşilin koyu ve açık olmak üzere  iki ayrı tonu, belli bir numarası yok evdeki renkleri karıştırarak uyguladım) 


(Bu arada zımparalama konusuna da açıklık getireyim, belirttiğim postta sorulmuştu, astar sürüldükten sonra normal bir ahşap objeyi nasıl ve hangi materyalle zımparalıyorsak - ben sünger zımpara kullanıyorum- aynen öyle zımparalanıyor, farklı bir uygulaması yok)






plastik kapaklarla orme sekiller 46






Country tarzına doğru bir gidiş var bende, acayip sevmeye başladım bu tarz çalışmaları.






plastik kapaklarla orme sekiller 47






Daha büyük objelerde görüşmek üzere, YAKINDA:))))


Çok güzel bir hafta sonu dileklerimle KOCAMAN sevgilerimi gönderiyorum hepinize......



Bir küçücük kutucuk içi dolu düğmecik:)



Gönderen Elisi Defteri


Bir kaç zamandır hep büyük objeler boyadığımdan mıdır nedir, bu kutu çok küçük geldi gözüme, çabucak da bitiverdi:)


plastik kapaklarla orme sekiller 48



plastik kapaklarla orme sekiller 49


Düğmeler kavanozda duruyordu, içinden seçip alması kolay olsun diye bu kutuya koydum;


plastik kapaklarla orme sekiller 50


Fırtınasız, sütliman hava koşulları içinde bol elişi dolu günler dilerim hepinize.

Sevgilerimle.


Şımarık Tepsi



Gönderen Elisi Defteri


Peçete dekupajı ve stencil ile yaptım;





plastik kapaklarla orme sekiller 51



plastik kapaklarla orme sekiller 52



plastik kapaklarla orme sekiller 53



plastik kapaklarla orme sekiller 54


Stencıl işlemini Artebella' nın yeni çıkan ipek transfer şablonlarından kullanarak yaptım, artebella sitesinde detaylı kullanım videosu var;





plastik kapaklarla orme sekiller 55


Peçetemiz de budur;(Ankara, şık düğme)





plastik kapaklarla orme sekiller 56


Havalar nasıl olursa olsun sizin hafta sonunuz güzel geçsin:)))

Sevgilerimle...


Portmantomun yeni yüzü:)



Gönderen Elisi Defteri



Son bir haftadır geceli gündüzlü olarak portmantoma yüz nakli yapmakla meşguldüm. Nihayet bitirdim.


Portmantom bu şekildeydi; 






plastik kapaklarla orme sekiller 57
Biçim ve hacim itibariyle çok kullanışlı olmasına karşın rengi evimize uymuyordu. O yüzden kendisini değiştirmek yerine boyasını değiştirdim; 



plastik kapaklarla orme sekiller 58
Önce folkart parlak yüzey astarı ile bir kat boyayıp kuruyunca zımparaladım. (Dolabın içi açık renk olduğu için içini boyamadım, dış yüzeyi ve kapakların içini boyadım) Sonra bir kat astar daha sürdüm. Kuruyunca iki kat (folkart 879) ile boyadım. Sonra 2 ölçü glaze medium+bir ölçü folkart 472 karışımı ile parça parça boyayıp üzerinden sert kıllı doku fırçası ile geçerek ahşap görüntüsü verdim. (Tüm bunları Ankara, Şık düğmeden ahşap boyama öğretmeni Emel hanımın tarifleri üzerine yaptım, kendisine çok teşekkür ederim) Sonra üzerine yassı fırçalar ile dekoratif boyamalar yapıp vernikledim.


Böyle oldu;



plastik kapaklarla orme sekiller 59



plastik kapaklarla orme sekiller 60







plastik kapaklarla orme sekiller 61




plastik kapaklarla orme sekiller 62


plastik kapaklarla orme sekiller 63


Kullandığım özel fırça ve glaze budur;






plastik kapaklarla orme sekiller 64
Dekoratif boyamayı da yassı fırçanın yarısına açık yarısına koyu rengi alarak yapıyoruz (bilenler çok iyi bilir elbet, ahkam kesmeyeyim:)))


plastik kapaklarla orme sekiller 65
Hafta sonunuzun tam istediğiniz şekilde geçmesini dilerim.

Sevgilerimle. 


Kış bitmeden.....



Gönderen Elisi Defteri


Merhabalar;

Kış bitmeden kar&kış temalı objelerimizi paylaşalım, sonra konsept dışı filan kalmayalım:)))


plastik kapaklarla orme sekiller 66


Patates&soğan sepetimiz;


plastik kapaklarla orme sekiller 67
İki ayrı peçetenin dekupajı ve fırça rötuşları ile yaptım;


plastik kapaklarla orme sekiller 68



İçine keten kumaştan kılıf dikmeyi düşünmüştüm önce. Ama sepete konacak olan malzemelerin doğası gereği kılıfın sürekli yıkanıp ütülenmesi ile uğraşmamak adına bu düşüncemden vazgeçerek  bir kat daha vernik sürdüm (üç kat oldu), silip silip kullanacağım inşallah:)


plastik kapaklarla orme sekiller 69



Bunlar da kardan adam kalemliğimiz ve kutumuz;


Yanlız bu objelerin büyük bir özelliği var, zemin boyamalarını oğluşum yaptı ve resimleri de o seçti teyzeleri, ablaları:))






plastik kapaklarla orme sekiller 70




plastik kapaklarla orme sekiller 71
Hamur kabartma, peçete ile doku ve fırça ile püskürtmeler..





plastik kapaklarla orme sekiller 72




plastik kapaklarla orme sekiller 73




plastik kapaklarla orme sekiller 74




plastik kapaklarla orme sekiller 75


Bunlar da çam ağaçlı peçeteliklerimiz;





plastik kapaklarla orme sekiller 76
objelerde kullandığım peçeteler ise bunlar;





plastik kapaklarla orme sekiller 77




plastik kapaklarla orme sekiller 78

Kocaman sevgiler......


Pembe İncili Kaftan:)



Gönderen Elisi Defteri


Oh be, nihayet ben de kaftan boyadım:)))


plastik kapaklarla orme sekiller 79


Folkart metalik şampanya ve gül renkleri karışımı ile boyadım, süsledim;


plastik kapaklarla orme sekiller 80




plastik kapaklarla orme sekiller 81


Haftanızın çok güzel geçmesini dilerim, sevgilerimle.


İki Yüzlü Merdiven:)



Gönderen Elisi Defteri



Ufak tefek bayanların (benim gibi:) vazgeçilmez ev aksesuarıdır değil mi?:) 






plastik kapaklarla orme sekiller 82


Yan yüzeylerini iki ayrı desende hazırladım,  bu bir yüzeyi;


plastik kapaklarla orme sekiller 83


Bu da diğer yüzeyi;


plastik kapaklarla orme sekiller 84


Kullandığım peçete ise budur; (Porland'dan)


plastik kapaklarla orme sekiller 85


Sevgilerimle...


Çamaşır Odası Panosu



Gönderen Elisi Defteri



Epeydir yapmayı planladığım "çamaşır odası" temalı panom nihayet hazır;






plastik kapaklarla orme sekiller 86



Aslında bu panoyu hamur kabartmalı olarak yapacaktım, kapanan dekupaj resimleri bloğunda bu temada bir çok güzel resim vardı diye hatırlıyordum. Panoyu düz beyaza boyadıktan sonra üstüne dekupaj yapmak için resim seçmek üzere arşivime girdim bir de ne göreyim, hiçbirini kaydetmemişim:((( İnternette görsellerden de aradım, kayda değer bir resim bulamadım:( (Sizler o güzel resimleri nerelerdeen buluyordunuz ya sevgili blogdaşlarım, bir kez daha takdir ettim internetten arama/tarama yapıp yayın yapan arkadaşlarımı:)) Bunun üzerine ben de doğaçlama birşeyler yapayım dedim, önce çimen vs. efektli hale getirdim panoyu, sonra kızımın barbie bebek elbiseleri imdadıma yetişti:)) Bir de hazır seramik sepet ekledim;






plastik kapaklarla orme sekiller 87






Üstte yer alan kısmı kalın maket kartonu (fotoblok da deniyor) üzerine dekupaj ile yaptım;






plastik kapaklarla orme sekiller 88






Sonuçta böyle birşey çıktı ortaya:)






plastik kapaklarla orme sekiller 89






Tatilimiz bitti, ama mutluyuz, özlemişiz okulumuzu / işimizi:))


Sizlere de çok mutlu bir hafta diliyorum. 



Kış Panoları



Gönderen Elisi Defteri


Peçete dekupajı ile yaptım;





plastik kapaklarla orme sekiller 90

İçinde bulunduğumuz konsepte ne kadar uymuşlar değil mi?:)





plastik kapaklarla orme sekiller 91




Bizim kışımız resimlerdeki kadar eğlenceli geçmiyor ne yazık ki.... Dün iş çıkışında arabada (ana caddede) saatlerce mahsur kaldık yüzlerce araç sahibi gibi, kızımızın servisi arıza yapmış okuldan eve iki ayrı servisle aktarmalı olarak akşamın dokuzuna doğru gelebildi, anne anne-babaanne merak içindeler, ben baygınlıklar geçiriyorum panikten, babamız ayrı bir güzergahta mahsur kalmış bizden haber bekleyip duruyor vs  vs  vs..


Velhasıl,


Sizce de gelsin mi artık bahar:((( 



Sevgililer günü kutusu;



Gönderen Elisi Defteri



Bu güne özel (10 marifet yarışması için ) yapmakta olduğum elişimi bitiremedim maalesef:(( Bloğum mahsun kalmasın diye, ben de sevgili oğlum için yapmış olduğum kutuyu paylaşayım dedim:)))



plastik kapaklarla orme sekiller 92



plastik kapaklarla orme sekiller 93



plastik kapaklarla orme sekiller 94


Tüm günlerinizin sevgi yumağı içinde geçmesi dileklerimle..


Kavanozdan Şişlik:)



Gönderen Elisi Defteri


İri boy bir cam kavanozdan, kalemlik formatında "şişlik" yaptım;


plastik kapaklarla orme sekiller 95


Benim gibi bir hayli fazla sayıda örgü şişi olanlar için muhafaza anlamında ideal çözümlerden birisi gibi geldi bana. 

Bu arada,  şişlerimi çok sevdiğim için kalpli yaptım objeyi:)))  


plastik kapaklarla orme sekiller 96


Aslında kebap şişleri için de kullanılabilir:)))





plastik kapaklarla orme sekiller 97

Kavanozun yanında arzı endam eden objemiz ise annemin emektar dikiş kutusu. (yada sandığı:)





plastik kapaklarla orme sekiller 98

Annem dikişi bıraktığından beri üç-dört senedir bende ikamet ediyor  Bana geldiğinde böyle asil bir durumdaydı;





plastik kapaklarla orme sekiller 99




Gül ağacından yapılma gayet hoş bir kutudur kendisi  ama bu halinden ben şahsen bıkmıştım artık. Üzerine parlak yüzey astarı sürüp tamponlayarak boyadım ve peçete dekupajı ve ufak fırça dokunuşları yaptım. 



plastik kapaklarla orme sekiller 100



plastik kapaklarla orme sekiller 101



Bu arada eğitim öğretim yılının birinci yarıyılını tamamladık, vatanımıza milletimize ailelerimize hayırlı uğurlu olsun. Bu vesile ile ilköğretim çağında çocuğu/çocukları bulunan çalışan annelere de güç, kuvvet, enerji, akıl, sabır vb. bilumum iyi dileklerimi iletmek istiyorum. Zira çocukların tatil sürecinde nerede ve nasıl muhafaza edilecekleri, muhafaza alanına nasıl ulaştırılacakları ünitesine dair çoktan seçmeli test sürecine girmiş bulunuyoruz:))))


(Bu kaydı yayınladığım şu sırada bizimkiler anneanne-babaanne-banka üçlüsü arasında kura çekmekle meşguller:))))


Kolay gelsin hepimize.


Kucak dolusu sevgiler.....



Ahşap Dergilik/Gazetelik



Gönderen Elisi Defteri


Objenin her iki tarafına farklı desende peçete ile dekupaj yaptım;

 Bu bir tarafı;


plastik kapaklarla orme sekiller 102



Yan tarafları stencil ile yaptım. Böylece nihayet denemiş oldum stencil tekniğini, darısı diğer tekniklerin başına:))



plastik kapaklarla orme sekiller 103



plastik kapaklarla orme sekiller 104


Bu da diğer tarafı;


plastik kapaklarla orme sekiller 105


Desenler de içinde bulunduğumuz ortama uymuş:))


plastik kapaklarla orme sekiller 106



plastik kapaklarla orme sekiller 107



Önümüzdeki hafta evde tatildeyim, çocuklarla birlikte bolca elişi planları yaptık, bakalım ne kadarı gerçekleşecek:))


Güzel bir hafta sonu geçirmenizi dilerim. 



Ahşap isim kapı/duvar süsü



Gönderen Elisi Defteri


Çocuklar için isim panoları yapmayı çok seviyorum. Bunu kapıları için yaptım, duvarda da kullanılabilir aslında;

Bu Mete'nin;


plastik kapaklarla orme sekiller 108


Bu da Funda'nın;


plastik kapaklarla orme sekiller 109


Ahşap üzerine hamur kabartma yaptım, ahşapları silikonla kurdeleye yapıştırdım. 


plastik kapaklarla orme sekiller 110



plastik kapaklarla orme sekiller 111



plastik kapaklarla orme sekiller 112


Mutlu ve bol verimli bir hafta sonu dilerim.


Daire kutu;



Gönderen Elisi Defteri


Daire şeklindeki kutuları çok severim, hele ahşap olursa daha da çok:)


plastik kapaklarla orme sekiller 113


Puantiyeler sünger fırça tepesi ile;


plastik kapaklarla orme sekiller 114


Tığ işi gül ve yaprakları silikonla yapıştırdım;


plastik kapaklarla orme sekiller 115



plastik kapaklarla orme sekiller 116



plastik kapaklarla orme sekiller 117


Kapak desenini böyle yaptım;


plastik kapaklarla orme sekiller 118


Sevgilerimle.


Oyalı ahşap çerçeveler;



Gönderen Elisi Defteri


Bu çerçeveleri önce metalik ahşap boyası ile boyayıp vernikledim sonra da iğne oyası, güpür, dantel, tığ işi ile süsledim;


plastik kapaklarla orme sekiller 119



plastik kapaklarla orme sekiller 120





plastik kapaklarla orme sekiller 121



plastik kapaklarla orme sekiller 122


Daha önce de yapmıştım bu tarz bir çerçeve, hatırlatayım tekrar;


plastik kapaklarla orme sekiller 123


Kocaman sevgilerle.


Ahşap bardak altlıkları



Gönderen Elisi Defteri


Yılbaşı temasını çok seviyorum, bütün bir kış kullanasım var bu temayı:) 


plastik kapaklarla orme sekiller 124


Peçete dekupajı yapıp kenarlarına altın rengi simle doku verdim;


plastik kapaklarla orme sekiller 125



plastik kapaklarla orme sekiller 126


Bu da diğeri;


plastik kapaklarla orme sekiller 127


Her yüzüne farklı desende dekupaj uyguladım, kenarlarına doku süngeri ile kar dokusu verdim;





plastik kapaklarla orme sekiller 128




plastik kapaklarla orme sekiller 129

Sevgilerimle.


Keçe Kabartma Kutular:)



Gönderen Elisi Defteri


Hep hamur kabartacak değiliz ya, biraz da keçe kabartma yapalım:)


plastik kapaklarla orme sekiller 130


Renkleri gene yeni yıl teması taşısın dedim. Üzerindeki keçe desenler tabiiki Sibel hanımdan.  


plastik kapaklarla orme sekiller 131



plastik kapaklarla orme sekiller 132


Ayy ben bunları çok sevdim:)) Siz de beğenirsiniz umarım.

Kocaman sevgiler hepinize.


Yeniyıl Tepsileri



Gönderen Elisi Defteri


Yılbaşı için hediyelik birkaç tepsi hazırladım;


plastik kapaklarla orme sekiller 133



plastik kapaklarla orme sekiller 134



plastik kapaklarla orme sekiller 135



plastik kapaklarla orme sekiller 136



Kardan adam resimlerini Pınar hanımın paylaşımından (atolye-nar.blogspot.com) aldım, diğerleri peçete dekupajı. Çiçek tepsinin peçetesini bütün halde, diğerini keserek yapıştırdım. Peçeteler ise bunlar;



plastik kapaklarla orme sekiller 137



plastik kapaklarla orme sekiller 138


Haftanızın çok güzel devam etmesini dilerim..  


Ahşap Kızaklar



Gönderen Elisi Defteri



Yeniyıl hazırlıkları, hediyelikler, son sürat devam ediyor çalışmalar:))



plastik kapaklarla orme sekiller 139



plastik kapaklarla orme sekiller 140



plastik kapaklarla orme sekiller 141


Desenli kısımlarını peçete dekupajı yaptım, kullandığım peçeteler bunlar;


plastik kapaklarla orme sekiller 142


Bu obje "ahşap havluluk" olarak geçiyor ama farklı kullanım alanları olabilir tabiiki;


plastik kapaklarla orme sekiller 143



plastik kapaklarla orme sekiller 144



plastik kapaklarla orme sekiller 145


Çok güzel bir hafta dilerim hepinize,

Sevgilerimle.


Mutlu Yıllar Panosu



Gönderen Elisi Defteri


Bu obje bir resim çerçevesi idi, hadi değişik birşey yapayım dedim, ortaya bu çıktı;


plastik kapaklarla orme sekiller 146


Güzel olup olmadığı konusunda ciddi endişelerim var ama enteresan olduğu kesin:)))


plastik kapaklarla orme sekiller 147



Neyse, ben yine hediyelik kapı süslerime ve yılbaşı ağacıma odaklanayım:))


Kocaman sevgiler hepinize..



Kuş Şatosu:)))



Gönderen Elisi Defteri


Birazcık iri kıyım bir objeymiş bu, kuş evi demeye dilim varmadı:)))


plastik kapaklarla orme sekiller 148


Etrafı kolaçan ediyoruz:)))


plastik kapaklarla orme sekiller 149


Pencereden dışarıyı seyretmeyi de ihmal etmiyoruz:))


plastik kapaklarla orme sekiller 150



plastik kapaklarla orme sekiller 151


Yapılışından da kısaca bahsedeyim;

Objemiz buydu;





plastik kapaklarla orme sekiller 152



Kubbe kısmını açık krem rengine, diğer taraflarını açık nil yeşiline 2 kat boyadım, iki kat da vernik sürdüm. Üzerindeki desenlerin tamamı (pencereden bakan kuşlar hariç, onlar resim dekupajı) peçete dekupajı ve bir çeşit peçeteye ait. O da bu peçete;



plastik kapaklarla orme sekiller 153



Peçetenin üzerindeki tüm desenleri ayrı ayrı kullanarak dekupaj yaptım. Çatı kısmına üçgen kestiğim desenleri tek tek yapıştırdım, orta bölüme minik çiçekleri tek tek keserek yapıştırdım, iri desenlerle süsledim. Yaklaşık 12 adet peçete kullanmış oldum. Kapı ve pencere tuğlaları kremit rengi light hamurdan yaptım.






plastik kapaklarla orme sekiller 154


Mutlu ve huzurlu bir hafta dilerim...


Ekmek Kutusu



Gönderen Elisi Defteri



Bu ekmek kutusunu anneciğim için yaptım. O da benim gibi çok sever böyle cicili bicili şeyleri:)) (bu arada biz kendi aramızda "kokoş" yerine "cicili bicili" ifadesini kullanıyoruz:))))) 



plastik kapaklarla orme sekiller 155



plastik kapaklarla orme sekiller 156


Üst kısımlarda hamur kabartma yaptım, desenleri ise maskeleme bandı ile bantlayarak boyadım;


plastik kapaklarla orme sekiller 157



plastik kapaklarla orme sekiller 158



Maskeleme bandı ile nasıl işlem yaptığımı fotoğraflarla anlatmaya çalışayım. Gerçi çoğunuz biliyorsunuz ama bilmeyenlere ışık tutmak istiyorum;


Bantlayarak boyamada, boyanmasını istemediğimiz bölüme bant yapıştırıyoruz ve böylelikle boyanın cetvel gibi düz boyanmasını sağlıyoruz. Örneğin kapağı önce beyaza boyadım, sonra cetvelle işaretliyerek eşit aralıklarda sıra sıra bant yapıştırdım aşağıdaki gibi;



plastik kapaklarla orme sekiller 159


Sonra griye boyadım. Bantları kaldırınca da düzgün çizgiler oluştu;


plastik kapaklarla orme sekiller 160


Örneğin bu aşamada gri dikey çizgileri boyamak üzere bantlamıştım;


plastik kapaklarla orme sekiller 161


Bu aşamada da yatay kırmızı çizgileri boyuyorum;


plastik kapaklarla orme sekiller 162


Burada enine gri çizgileri oluşturuyorum;


plastik kapaklarla orme sekiller 163


Sonuçta da böyle birşey oluyor işte:))


plastik kapaklarla orme sekiller 164


Sevgi dolu mutlu günler dilerim hepinize. 


Vintage Sehpa:)



Gönderen Elisi Defteri



Sanırım ismi kendisinden daha havalı oldu:))






plastik kapaklarla orme sekiller 165


Üzerine bütün halinde peçete dekupajı yaptım, yaklaşık iki peçete kullandım. İç kenarlarına inci dizisi, kenarlarına dantel geçirdim;


plastik kapaklarla orme sekiller 166


Danteli makara lastiği ile ince teyelle büzdüm. Hem sehpanın hem de dantelin kenarlarına silikonla cırt cırt yapıştırdım ve danteli sehpanın kenarına geçirdim. Böylelikle kirlendiği zaman dantel çıkarılıp yıkanabilecek.


plastik kapaklarla orme sekiller 167



plastik kapaklarla orme sekiller 168


Ben beğendim, umarım sizlerin de hoşunuza gitmiştir.


Sevgilerimle:)






plastik kapaklarla orme sekiller 169



Kurabiye Evi:)



Gönderen Elisi Defteri


Çocuklar için bisküvi, kurabiye kutusu olarak yaptım;


plastik kapaklarla orme sekiller 170


Fırça darbeleri ile çimler ve sarmaşık yaptım, üç boyut vermesi için küçük çiçeklerden ara ara yapıştırdım, seramik saksıdan sarkıttım;


plastik kapaklarla orme sekiller 171



Kapı perdesi olarak kağıt pasta altlığından kestiğim parçayı kullandım,  saksı ve çiçekler ise bunlar;



plastik kapaklarla orme sekiller 172


Çatısını ve kapı pencere tuğlalarını kiremit rengi light hamurdan yaptım. Hamuru makinada açıp (elde düzgün açamıyorum maalesef) dekupaj tutkalı ile çatıya yapıştırıp kenarlarını da kapladım, üzerine de fırça sapı ile şekil verdim;


plastik kapaklarla orme sekiller 173



plastik kapaklarla orme sekiller 174



Hamuru makinada açtığım için eni çatıya yetmedi, eklemeli oldu, ekleme yerleri belli olmasın diye kiremit rengine boyamak zorunda kaldım. Tek parça açılsa idi ve hamurun kendi renginde kalsaydı daha iyi olacaktı sanırım:((






plastik kapaklarla orme sekiller 175



plastik kapaklarla orme sekiller 176



plastik kapaklarla orme sekiller 170


İşte böyle biraz (biraz mı dedim:)) kokoş bir kurabiye evimiz oldu:))))

Sevgilerimle:)))


İYİ BAYRAMLAR:))



Gönderen Elisi Defteri



plastik kapaklarla orme sekiller 178


Mesaj tahtamızın değişik kullanım şekilleri de mevcut:))))


plastik kapaklarla orme sekiller 179



Aşağıdaki kara tahta boyası ile iki kat boyuyoruz, vernik kullanmıyoruz. tebeşir ile yazıp, ıslak mendil ile siliyoruz;



plastik kapaklarla orme sekiller 180



Hepinizin, tüm sevdiklerinizle birlikte mutlu, huzurlu, sağlıklı bir bayram geçirmenizi dilerim..



Abisinden Kız Kardeşine:)



Gönderen Elisi Defteri


Oğlumuza yeni oda takımı alınca eski takımın çekmeceli konsolunu kızımızın odasına koyduk;


plastik kapaklarla orme sekiller 181


Konsol bu haliyle kalmadı pek tabii:))

Ortama uyum sağladı ve böyle oldu;


plastik kapaklarla orme sekiller 182


Resimleri kızımın dergilerinden seçtik. Giysi resimleri olması kızımın fikri, dolabın içinde giysileri duracak çünkü:))


plastik kapaklarla orme sekiller 183


Üç kat boyadım, hamur kabartma yaptım, iki kat vernik sürdüm;


plastik kapaklarla orme sekiller 184



plastik kapaklarla orme sekiller 185


Bu gün cuma..

Oğlumun deyimiyle "hafta içinin en sevdiğim günü":))

Şimdiden çok güzel bir hafta sonu diliyorum hepinize.....


Mutfak panoları



Gönderen Elisi Defteri


Anneme ve kendime birer mutfak panosu hazırladım;




plastik kapaklarla orme sekiller 186



plastik kapaklarla orme sekiller 187


Bilin bakalım hangisi anneminki (dermişim:))))





plastik kapaklarla orme sekiller 188




plastik kapaklarla orme sekiller 189

Resimler dekupajresim.blogspot.com'dan.

Kucak dolusu sevgiler.


Yamalı ahşap damacana kutusu



Gönderen Elisi Defteri


Merhabalar;

Damacana kutumuz eskimişti, şeklini beğendiğim için atmaya kıyamadım ve bu hale getirdim:))


plastik kapaklarla orme sekiller 190


Önceki hali buydu; 


plastik kapaklarla orme sekiller 191


Üzerindeki duvar bordürünü çıkardım ve camel rengine boyadım, desenli kağıtlarla yama görüntüsü oluşturdum;


plastik kapaklarla orme sekiller 192


Daha bir enteresan ve modern oldu gibi sanki:))


plastik kapaklarla orme sekiller 193


Sevgiler hepinize...


Ahşap pano



Gönderen Elisi Defteri


Güzel bir bayram tatili sonrasında sizlere "hoşgeldiniz panosu" ile merhaba demek istedim;


plastik kapaklarla orme sekiller 194


Panoyu önce açık sütlü kahveye boyadıktan sonra kenarlara açık yeşille sünger fırça ile tonlama yaptım;


plastik kapaklarla orme sekiller 195


Kelebek ve arılar hamur kabartma, diğer desenleri el boyaması;

No comments:

Post a Comment