Monday, October 28, 2013

sepet örelim iple

Merhaba sevgili site takipçilerimiz. Bugunku konumuz sepet örelim iple.


sepet orelim iple 1






Hatırlarsınız 2 yıl önce marul ipler vardı. Ne çok fular yapmıştım onlardan. Renk renk, harika görünüyorlardı.. Resimleriyle nasıl yaptığımı anlatmaya çalışmıştım. Bu yıl da alize ona benzer, benzerliği örme tekniği ve duruşu, "dantela" adını verdiği bu ürünü çıkartmış. Ben geç tanıştım, evdeki yün stoğunu tüketmek adına gidemedim yüncüme.. Forumda da örenler oldu. Dün, tutturdum hemen alıp yapmalıyım diye.. Yalnız, çarşıya çıkmak için Aliş'i ikna etmek lazımdı..


"Atta" meraklısı oğluma işten gelince, "atta gidelim mi oğlum" dedim. İlerleyen saatlerde kendisi isteyecekti zaten. Her akşam klasikleşen senaryomuz.. Baba geldi, atta, kuzey atta, anne atta.. : ))) çok hoştu.


Uzun zamandır gidemediğim yüncü ablamın yanına gittim. Görmemiştim epeydir, özlemişim onu da.. Arabada Kuzey olduğu için çok kalamadım. Nako Saten lazımdı onu aldım, dantelamı aldım çıktım. Sadece mavi rengi varmış, illa öreceğim ya, çok istediğim krem-beyaz renginin gelmesini beklemeden aldım.sepet orelim iple 2


Kuzeyi uyuttum, başladım örmeye. Sadece 1,5 saatimi aldı bitmesi. Arada Kuzey uyandı, onu tekrar uyuttum, yoksa ki hemen hemen 1 saatte bitecek gibi.






Önce ipinizi alın. İpi görmeden ve denemeden yapılışı çok karışık ya da eksik gelebilir..


Şiş: 6 numara


İp: Alize Dantela


Alize tavsiyesi: 5-12 arasında herhangi bir şiş numarası olabilir.


Başlama ilmek sayısı 2-6 arasında, tercihe bağlı.


sepet orelim iple 3






6 numara şişle, 5 ilmek alarak başladım. Her iki kenarda 2 ilmeği almadan bıraktım, dalgalı duruşu sağlıyor bu ilmekler.. İp bitene kadar bu şekilde ördüm. Keserken arada birer ilmek bırakarak normal kesme işlemi uyguladım.


sepet orelim iple 4



sepet orelim iple 5



Ziyaret etmeniz gereken guzel makale : sepet örelim iple

No comments:

Post a Comment