Sunday, August 25, 2013

Mantar Kurabiye





mantar kurabiye 1


Her blogun olmazsa olmalı bu kurabiye..

Baktım eksik kalmış dün acele yaptım .

Acelemin sebebi de vardı aslında. Kaç gündür buzdolabından çıkardığım tereyağının artık bana " kadın artık yap benden ne yapacaksın yoksa ölcem Austin sıcağında" diye söylenmeye başlayacaktı..

Güzel oldu.. Hatta nasıl güzel mantar şekli vermişim ve kurabiyede almışsa esim akşam gelip bunları tepside görünce "aa mantar mi yaptın"dedi:)

Mantar değil mantar şekilli kurabiye yaptım demenin de gururu başkaydı :))

Aynı soruyu kızım da sorunca hatta kızım "aa nasıl yaptın mantar gibi" deyince fena havaya girdim yeminle.. Gece olmasa çıkıp derin bir nefes alıp bahçede çay içecektim kurabiyeyle..

Dışarı çıkmadım ama iki kurabiye yemeden yatmadım, çayla tabi ki..


mantar kurabiye 2


Not:


  • Bir çok tarifte nişasta çok kullanılmış ben çok dağılsın ve çok yumuşak olmasını istemedim o yüzden çok nişasta koymadım.

  • Ve tabi ki bir çok tarifte kakao kullanılmış üzerine süs vermek için ben türk kahvesi kullandım.

  • İsteyen kakao, isteyen nescafe, isteyen türk kahvesi kullanabilir..

  • Topları tepsiye dizmeden önce kola kapagını kolaya batırıp ortasına bastırma işlemini yapın. Tepsiye dizdikten sonra yaparsanız kurabiyeler tepsiye çok yapışmış olur, piştikten sonra çıkarırken zorlanırsınız.  



mantar kurabiye 3
 Malzemeler:


  • 200 gr tereyağı ( margarinde olur)

  • 6 dolu yemek kaşığı pudra şekeri

  • 4 yemek kaşığı mısır nişastası

  • yarım çay bardağı sıvı yağ ( küçük türk çay bardağı)

  • 1 yumurta

  • 1 paket vanilya

  • 1 paket kabartma tozu ( baking powder kullananlar 1 çay kaşığı kullanabilir)

  • aldığı kadar un



Süs vermek için :


  • kola kapağı

  • kakao veya türk kahvesi, nescafe



Hazırlanması:

Un hariç tüm malzemeyi derin karıştırma kabına koyuyoruz.

Unu yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayan hamur elde ediyoruz.

Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp tezgaha diziyoruz.

Hamurun hepsi bittikten sonra  küçük çay tabağına türk kahvesini döküyoruz ( siz kakao kullanacaksanız onu dökün)


mantar kurabiye 4


Yaptığımız yuvarlak topları avucumuzun içine alıyoruz.


mantar kurabiye 5


Kola kapağını önce kahveye batırıyoruz sonra yuvarlak topların tam ortasından doğru hafif bastırıyoruz.


mantar kurabiye 6


 Çok bastırmayın.  Aşağıdaki resimdeki miktar kadar.


mantar kurabiye 7


Yağlanmış tepsiye aralıklı diziyoruz.


mantar kurabiye 8


 Not bölümünde yazmıştım bir daha hatırlatayım topları tepsiye dizdikten sonra yapsanız bu işlemi yani kapağı kahveye batırıp kurabiyenin ortasına bastırmak işlemini o zaman kurabiyeler tepsiye çok yapışmış olur, piştikten sonra çıkarmak zorlaşır.

Önceden 180derece ( 320 F) önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.

Çok kızarması gerekmiyor bu kurabiyenin o yüzden fırında çok tutmayın..

Afiyet olsun..!!


mantar kurabiye 9


No comments:

Post a Comment