Saturday, March 1, 2014

midye pogaca yapilisi

Selam sevgili site ziyaretcilerimiz. Yogun istek aldigimiz icin sizlere bugün midye pogaca yapilisi makalesini yayinlamaya karar verdik.

midye pogaca yapilisi 1 MİDYE POĞAÇA VE MİDYE TATLISI P.D.Ç.S.E 47



Selamlar arkadaşlar ,şimdi sizlere tek hamurdan hem tatlı hemde tuzlu yapabileceğiniz bir tarif vermek istiyorum ,tatlıyı geçenlerde yapmıştım ,tuzlu olarakta bugün gelen misafirlerime yaptım.Kim yediyse tarifini istedi ,nasipse tatlısını bayramda yine yapıcağım.


Midye poğaçayı oktay ustada görmüştüm.Tatlıyıda geçen gün pembe tatlar aslıcım yapmıştı.Tarifi aslıdan kopyalayıp yayınlıyorum,yapım aşamalarınıda açıklayıcı bir şekilde resimlerle yayınlamış.Teşekkürler aslıcım.


Ben midye poğaçayı yaparken bir kısmını patatesli bir kısmınıda peynirli yaptım.Yapacak olanlara şimdiden afiyet olsun.Tarifimi etkinliğin ev sahibi arkadaşım ferahın mutfağına gönderiyorum.


1 çay bardağı sıvıyağ


1 çay bardağı süt


1 adet yumurta


1 paket kabartma tozu


bir tutam tuz


1 tatlı kaşığı şeker


aldığı kadar un


Üzeri İçin: 1çorba kaşığı eritilmiş tereyağı


Açmak İçin:Nişasta


İçi İçin:Ceviz


Şerbeti İçin


3 su bardağı su


3 su bardağı şeker


1/2 limon suyu


Hazırlanışı:İlk önce şerbet malzemelerini kaynatıp soğumaya bırakın...Hamur için malzemeleri derin bir kaba alıp karıştırın ve yoğurun ele yapışmayan yumuşak bir hamur olacak...Hamurun üzerini örtüp 20dk dinlendirim.Hazırlanan hamuru altı eşit bezeye bölüp bütün bezeleri nişasta serperek tabak büyüklüğünde açın.


Açılan hamurları üstüste koyarak merdane yardımı ile açmaya devam edin hamuru iyiye büyülttükten sonra rulo sarıp 1cm genişliğinde kesin... Kesilen ruloların ortasına avuç içiyle bastrıp cevizkoyun ve kapatıp tepsiye dizin.


Üzerlerine fırça ile tereyağını sürüp önceden ısıtılmış 180derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirip fırından çıkartın ve sıcak talının üzerine soğuk şerbeti döküp soğuyunca servis yapın.


midye pogaca yapilisi 2










Bu yazi hakkinda daha detayli yazi bulabileceginiz onemli bir site : bayatlaman poğaça

No comments:

Post a Comment