Sunday, April 28, 2013

muhallebi

Merhaba sevgili site takipçilerimiz. Yogun istek aldigimiz icin sizlere bugün muhallebi yazisini paylasmaya karar verdik.



muhallebi 1

''kaderinizde ne varsa onu yaşarsınız''

kısmetten öteye yol gitmez derler ne  yaparsanız yapın ne kadar dövünüp çabalarsanız çabalayın ancak kısmetinizde ne varsa onu yaşar sofranızda onu yersiniz her şeyde bir hayır olduğuna inanıp buna göre yaşamak bu nıye boyle değil şöyle yapsam acaba daha mı iyi olurdu diye düşünmemek ve hayatı yaşananları biraz oluruna bırakmak gerek ve de yaşananlardan ibret çıkarmak..

muhallebi 2

neden bunları yazdım şimdi gece yatmadan bılgısayara cektıgım yemek resımlerını yükledim sonra bır kaç tanesine bir bakayım dedım son resme tıkladım aaa dedım ne kadar güzel bir resim olmuş bu  geri döndüm resim galerisine baktım son baktıgım resım sımsıyah bır goruntuden ibaret şaşıdım resmın üzerine tıkladım resım açılmıyor kapkaranlık bir görüntü,anlayacagınız nazar değdim galiba bir anda yok oldu gitti işte o an dedım kı kısmet,kısmetten öte yol gıtmıyor durduk yere resmın yok olması bunun canlı şahidi değil mi sizce ne dersiniz

muhallebi 3

neyse olan oldu artık elimizde kalanlarla idare edeceğiz yapacak bir şey yok

bugün sizlere can alıcı kışkırtıcı ve de baştan çıkartıcı güzel bir kırmızı tarifi vermek istiyorum kırmızı mı dedim ben çilek püreli muhallebi tarifi demek istemiştim

hiç düşündünüz mü yılbaşında sevgililer gününde veyahut özel günlerde neden kırmızı renk tercih edilir hemen söyleyeyım bana göre kırmızı büyülü bir renk insanları çeken baştan çıkartan bir tılsımı var

muhallebi 4



kırmızı aşkın rengi

kırmızı tutkunun rengi

kırmızı esaretin rengi

kırmızı sıcaklığın rengi

işte size esiri tutsağı olacağınız sizi baştan çıkartacak kanınızı kaynatıp mutluluktan havalara uçuracak çilek püreli muhallebi

benim gibi hafif tatları sevenler için bu tatlı vazgeçilmez olacak şimdiden söyleyeyim dondurma tadında bir muhallebi

muhallebi 5

malzemeler:

çilek püresi için:

500 milim çilek püresi(yaklaşık olarak 2 buçuk su bardağı)

5 çorba kaşığı şeker

1 çorba kaşığı nişasta

yarım su bardağı su

muhallebisi:

1 lt süt

1 su bardağından 2 parmak eksik un

1 çorba kaşığı buğday nişastası

yarım su bardağı şeker

1 paket vanilya

1 tatlı kaşığından biraz daha fazlaca tereyağı ya da margarin

yapılışı:

çilekler bir süre suda bekletilip kumunun akması sağlanır ,ayıklanır ve tekrar yıkanır.

robotta ince bir püre haline getirilir.

bir tencereye çilek püresi ,şeker ,su ve nişasta konularak hızlıca çırpma teliyle karıştırılır kaynayıncaya kadar bu işleme devam edilir.

çilek püresi kaynadığı anda üzerinde oluşan köpüğün tamamı bir kaşık yardımıyla alınır.

ocağın altı kısılıp 15 dakika kadar marmelat kıvamına ulaşınca ocaktan alınır soğumaya bırakılır

diğer taraftan muhallebi hazırlanmaya başlanır

tencereye soğuk süt konulur içerisine şeker ,nişasta ve un eklenir  kaynayıncaya kadar sürekli karıştırılır kaynayıp muhallebi kıvamına gelince vanilya ve tereyağı ekleyip tereyağı muhallebiye yedirilir. robotta pürüzsüz bir hale gelinceye kadar çırpılır ve hemen kaselere ya da kuplara yarıdan biraz daha fazla olacak şekilde boşaltılır.

soğuyan muhallebinin üzerine yine soğumuş olan çilek püresi kuplara paylaştırılır.

soğuması için buzdolabına kaldırılır.

afiyet olsun...

buğday nişastası kullandım yerine mısır nişastası da kullanabilirsiniz

çilek püresinin ve muhallebinin şeker miktarını damak zevkınıze göre ayarlayabilirsiniz

çileklerın pürlerini koparmmadan suda bekletıyorum boylece tatlarını kaybetmedıklerını ve temizlendıklerını düşünüyorum , pür kısmı çileklerin tadının korumasını sağlıyor.


muhallebi 6







muhallebi 7






Bu konu ile alakali daha cok bilgi gorebileceginiz guzel bir kaynak : çıkolatalı muhallebe

No comments:

Post a Comment